Bezár

Bejelentkezés

Hirlevél feliratkozás
Bejelentkezés / Regisztráció
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • Velo magazin
  • Tour de Hongrie
  • Giro d'Italia
  • Tour de France
  • Vuelta a Espagna
  • Technikai hírek
  • Országúti
  • Mountain bike
  • Cyclo-cross
  • Pálya
  • Triatlon
  • Pedelec
  • Enduro
  • Triál

Bemutatták a 2021-es Magyar Körverseny útvonalát

2021. március 09. kedd
Cimkék: Tour de Hongrie Magyar Körverseny 2021

A 42. Tour de Hongrie nemzetközi mezőnye május 12-én Siófokon rajtol és öt nap alatt 794 kilométert tesz meg a budapesti befutóig.

A rangos nemzetközi verseny szervezői a koronavírus-járvány miatt kénytelenek voltak szakítani az elmúlt években megismert útvonal-bemutató élő gálaműsorral, s ezúttal a televízió képernyőkön keresztül mutatták meg, az országban merre jár majd a színes karaván.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

„A kerékpársport szurkolói az elmúlt években megszokhatták, hogy minden alkalommal igyekszünk új útvonalakat is a programba illeszteni. Tavaly a tervezett magyarországi Giro d’Italia-rajt miatt a Tour de Hongrie nagy részét Észak-Magyarországon rendeztük meg, de már akkor megígértük, hogy 2021-ben Nyugat-Magyarország lesz fókuszban” – mondta Eisenkrammer Károly, a viadal főszervezője.


1. szakasz, 2021. május 12., szerda, Siófok–Kaposvár (173 km)

 

Május 12-én szerdán Siófokról rajtol a 42. Magyar Körverseny. A mezőny a Balaton déli partján, Balatonföldvár után kanyarodik a somogyi dombok felé, de a szakasz második felében még Balatonboglárnál visszatér egy időre a tó partjára. A százhetvenhárom kilométeres dombos etap egy Kaposvár körüli kör után a város belvárosában, a Vásártéri úton ér véget. A 2021-es Tour de Hongrie első szakasza három gyorsasági és egy hegyi részhajrát foglal majd magába.

 

Siófokon gyakran megfordul a Tour de Hongrie mezőnye, először 1962-ben volt rajthelyszín a Magyar Körversenyen, majd 1964-ben, 1993-ban, 1997-ben, 1998-ban, 2003-ban, 2016-ban, 2017-ben, 2018-ban és 2019-ben is Tour-állomás volt a Balaton parti város. Legutóbb, két esztendővel ezelőtt Jan Barta jóvoltából cseh siker született a siófoki prológon.

 

Csaknem két évtized után tér vissza Kaposvárra a Magyar Körverseny karavánja, pedig a somogyi város nagy hagyományokkal rendelkezik a viadal életében. Először 1935-ben volt befutó helyszíne, akkor a remek formában versenyző, négy szakaszgyőzelmet és az összetett első helyezést is begyűjtő Németh Károly nyert Kaposváron. 1963-ban az NDK-beli Krause diadalmaskodott itt, 2002-ben pedig két etapgyőztest is avatott Kaposvár, akkor a cseg Dite és az ukrán Prigunov lett az első.

 

2. szakasz, 2021. május 13., csütörtök, Balatonfüred–Nagykanizsa (183 km)

 

Május 13-án csütörtökön a második szakasz következik. A rajtnak a Magyar tenger északi partján Balatonfüred ad otthont, innen a mezőny kisebb kitérőkkel dél-nyugat irányába indul. Badacsonyt megkerülve Tapolcán, Sümegen, Hévízen és Zalakaroson át jut el a mezőny a nagykanizsai befutóig. A száznyolcvanhárom kilométeres dombos szakasz során a versenyzők két hegyi és három gyorsasági részhajrán gyűjtögethetik a pontokat és a bónuszmásodperceket.

 

Az Évezred elején, 2004-ben volt először házigazda Balatonfüred a Tour de Hongrie életében, akkor a szlovák Prazdovsky nyerte a Balaton-parti sprintbefutót. Egy évvel később egyéni időfutam házigazdája volt Balatonfüred. Egy igazi világklasszis, az olimpiai bajnok német Robert Bartko lett a leggyorsabb, aki abban az évben (is) világbajnoki címet szerzett a pályaversenyeken.

 

Nagykanizsa már tizennégy alkalommal játszott főszerepet a Tour de Hongrie történetében. Az első kanizsai befutóért 1927-ig kell visszatekintenünk, akkor a korszak magyar csillaga, a kétszeres Magyar Körverseny-győztes Vida László sikerét ünnepelték a zalai városban. Legutóbb 2002-ben járt a városban a viadal, akkor a német Dressler diadalmaskodott.


3. szakasz, 2021. május 14., péntek, Veszprém–Tata (142 km)

 

Május 14-én pénteken a veszprémi Óváros térről indul útjára a Tour harmadik szakasza. A bringások Észak felé haladnak, hogy Hárskút, Zirc, Pannonhalma, Kisbér és Oroszlány érintésével, több mint három órányi tekerés után elérjék a célt Tata belvárosában. A száznegyvenkét kilométeres, ugyancsak dombos szakasz során két gyorsasági és két hegyi részhajrá fokozza majd az izgalmakat.

 

Veszprém 1962-ben látott először vendégül Tour de Hongrie befutót, azon a napon a legendás Megyerdi Antal szerezte meg az elsőséget. A királynék városa aztán főszerepet játszott az ezredforduló környékén újrainduló Magyar Körverseny életében: 2001 és 2005 között négy alkalommal is a prológ helyszíne volt Veszprém, ahol legutóbb a szlovákiai magyar bringás, Remák Zoltán győzelmét ünnepelhette a publikum.

 

Tata – és természetesen a Magyar Körverseny – történetében is fontos esztendő lesz 2021: az Élővizek városa első alkalommal fogadja a Tour de Hongrie mezőnyét. Érdekesség, hogy Komárom-Esztergom megye egészen 2019-ig egyáltalán nem játszott szerepet a viadalon, Tata a hetvenharmadik település lesz, amely rajt- vagy célállomás volt a Tour de Hongrie során.


4. szakasz, 2021. május 15., szombat, Balassagyarmat–Gyöngyös-Kékestető (204 km)

 

Május 15-én szombaton nehéz erőpróba vár a mezőnyre. A balassagyarmati rajt után a mezőny Észak felől érkezik majd a Mátra felé. Akárcsak tavaly, a Kékestetőre vezető emelkedőn az első körben csak Mátraházáig tekernek fel a versenyzők, majd egy hetven kilométeres kör végén ismét hazánk legmagasabb csúcsa felé indulnak, s 984 méteres magasságban érnek célba.


A Balassagyarmat és Gyöngyös-Kékestető közötti kétszáznégy kilométeres szakaszon több mint háromezer méternyi szintemelkedés leküzdése vár a kerékpárosokra, akik három gyorsasági és két hegyi hajrá során gyűjthetnek pontokat.

 

Palócország fővárosa eddig kétszer volt a Tour de Hongrie házigazdája: 1929-ben innen indult a viadal utolsó szakasza, amely Szenes Károly győzelmét hozta, majd kilencven évvel később – amikor Balassagyarmat, a Legbátrabb Város az 1919-es hősies küzdelem századik évfordulóját ünnepelte – ugyancsak fontos etap rajtjának adott otthont, azon a napon a későbbi összetett győztes, a lett Krists Neilands ünnepelhetett.

 

A Tour de Hongrie történetében tizenegyedszer lesz hegyi befutó hazánk legmagasabb pontján, a Kékestetőn. A hegytetőig vezető, nagyjából tizennyolc kilométer hosszú, helyenként tíz százalékot is meghaladó meredekségű emelkedő szinte minden alkalommal döntő befolyással bírt az összetett verseny végeredményére, tavaly emlékezetes küzdelemben itt szerezte meg a sárga trikót és ezzel együtt az összetett győzelmet is Valter Attila.


5. szakasz, 2021. május 16., vasárnap, Budapest–Budapest (92 km)

 

A zárónapon, május 16-án a Fővárosba, Budapestre vezet a karaván útja. A rajt és a befutó helyszíne egyaránt a Hősök terénél, az Andrássy úton lesz, a Városliget és a Puskás Stadion körül kijelölt nyolc kilométeres látványos körpályán tizenkét kört tesz majd meg a negyvenkettedik Tour de Hongrie rangos nemzetközi mezőnye. Az utolsó etapon kilencvenkét kilométer és három gyorsasági részhajrá vár majd a résztvevőkre.

 

Már az első, 1925-ös Tour is Budapestről indult, majd két nap múlva ide érkezett vissza. A Győr–Budapest szakaszt, vagyis a verseny történetének első fővárosi befutóját Rusovszky Mihály nyerte. Egészen 1942-ig fővárosunk szolgált rajt- és célállomásként, ám a II. Világháború árnyékában a visszacsatolt erdélyi területek felé vette az irányt a karaván, így abban az évben és 1943-ban is Nagyváradon volt a nagy finálé, majd a háborút követően újra Budapesten ért véget a nagy kaland. 1963-ban és 1964-ben is Szombathely volt a célállomás, de 1993-tól 2001-ig a hosszú álmából felébredő megmérettetés ismét a Budapest–Budapest útvonalon haladt, az azt követő években azonban már csak a befutó szerepkörét töltötte be a főváros. 2015-ben, 2016-ban és 2017-ben is hazánk fővárosában ért véget a legnagyobb magyar kerékpárverseny, amely négy éves szünet után térhet vissza Budapestre.

 

 

„Elsődleges az egészségügyi biztonság a sportolóknak, sportszakembereknek és a lakosságnak, ezt szem előtt tartva fogjuk megrendezni a Tour de Hongrie-t, amelyet nagyon-nagyon várunk” – nyilatkozta Dr. Szabó Tünde sportért felelős államtitkár. A szervezők a hazai előírások és a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség COVID-szabályozását betartva rendezi majd meg az eseményt, a biztonsági előírások maximális betartásával és betartatásával.

 

„A Tour de Hongrie-val megérkeztünk a sportág világszínpadára, ez a verseny a külföldi kereskedelmi sportcsatornákon ugyanúgy néz ki, mint a francia, olasz vagy belga viadalok, a csapatok és a versenyzők is nagyon pozitív visszajelzéseket adtak a tavalyi eseményről. A Tour de Hongrie a magyar kerékpársport zászlóshajója, a leglátványosabb és világszerte a legismertebb kerékpáros márkanév Magyarországról” – vélekedett Dr. Princzinger Péter, a Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke.

 

Tovább erősödik a mezőny

 

„Tavaly a járvány miatt világszerte nagyon sok verseny maradt el, prémium helyzetbe kerültünk azzal, hogy mi meg tudtuk rendezni. Másrészt, azok a csapatok, amelyek eljöttek hozzánk a világ legjobbjai közül, teljesen máshová helyezték a versenyt és mindent, ami körülötte van” – jegyezte meg Szilasi László versenyigazgató, aki elárulta, ebben az évben is erősödik a mezőny az elmúlt évekhez képest.

 

Hat World Tour-csapat (az amerikai TREK-Segafredo, az ausztrál Team BikeExchange, a holland Jumbo-Visma, az izraeli Israel Start-Up Nation, a kazah Astana-Premier Tech és a bahreini Bahrain-Victorious) mellett tíz Pro Team, öt kontinentális klub és a magyar válogatott áll majd rajthoz, huszonkét csapat 132 kerékpárosa alkotja majd a mezőnyt.

 

A címvédő Valter Attila a tervek szerint a Magyar Körversennyel egyidőben zajló Giro d’Italián áll majd rajthoz, de a Tour de Hongrie rajta kívül valamennyi magas szinten szereplő kerékpárosunk számára bizonyítási lehetőséget ad majd, optimális esetben tizenöt hazai versenyző kerülhet majd fel a rajtlistára.

 

„A kerékpározásnak Magyarországon felfelé ívelő szakaszában vagyunk, bízom benne, hogy a sportegyesületek is fel tudják venni a tempót, hogy a gyerekeknek legyen hová menni. Most sokan kapnak majd kedvet hozzá” – mondta Révész Máriusz, Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos.


Élőben és összefoglalókkal, 150 országban

 

Székely Dávid, az M4Sport csatornaigazgatója elmondta, a Tour de Hongrie közvetítése az egyik legnagyobb kihívás televíziós szempontból. „Motorosok, helikopter, jeltovábbító repülőgép kellenek ahhoz, hogy úgy tudjuk megmutatni a nézőknek a versenyt és a tájakat, ahogyan érdemes. Ez egy nagyon összetett feladat, nehezebb, mint akár egy Bajnokok Ligája-mérkőzés közvetítése” – tette hozzá.

 

A 2021-es Tour de Hongrie szakaszairól az M4Sport minden nap élőben közvetít majd, az Eurosport az első négy versenynapról összefoglalót sugároz, az utolsó, budapesti etapot pedig élőben közvetíti. Az összefoglalók a világ több mint százötven országában lesznek majd láthatóak a televíziós csatornákon.

 

Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.

visszalépés az előző oldalra

Legújabb országúti hírek

Országútis hírek külföldről: Dina, Fetter és Valter is ott lesz az Alpok Körversenyén, öt cm döntött az Amstel győztesének személyéről, Cav 150. sikere

Három magyarral a mezőnyben kezdődik az Alpok Körversenye     Április 19-én rajtol a 2...

  • Amstel Gold Race: csak a célfotó döntött Wout van Aert és Tom Pidcock között
  • Országútis hírek külföldről: jön az Amstel Gold Race, de mi köze a jégkorongnak és a hippiknek a versenyhez, Philipsen duplázott a Török Körön
  • Országútis hírek külföldről: koránt sem biztos még Pinot Giro szereplése, Roglic nem áll rajthoz a Tour felkészülési versenyein, Greipel centikre a győzelemtől
  • Országútis hírek külföldről: a Vini Zabú helyett az Androni indulhat a Girón, Kusztor bukásba keveredett a Török Körön, Strava adatok a Brabantse Pijlről

Következő országúti események ajánlója

  • 2021.04.24: V. Tour de Ajka
  • 2021.05.01: Hajdú Kupa - mezőnyverseny
  • 2021.05.01: Hajdú Kupa - időfutam
  • 2021.05.02: XVIII. Kínok Kínja kerékpáros mezőnyverseny
  • 2021.05.08: Tour de Gyöngyös
  • 2021.05.09: Orfűi Kritérium
  • 2021.05.09: II. 3G Kupa
  • 2021.05.12: Tour de Hongrie - Magyar Kerékpáros Körverseny UCI 2.1
  • 2021.05.16: kerékvár-BÉKÁS Időfutam
  • 2021.05.15: Eliminátor 2. futam

VELO.hu felhasználók legújabb túrái

Dolomitok 2018.

Dolomitok 2018.

Távolság: 720 km
Szintkülönbség: 8700 m
Nehézségi fok: 8

Horvát tengerpart 2018.

Távolság: 100 km
Szintkülönbség: 10000 m
Nehézségi fok: 5
Korzika 2019.

Korzika 2019.

Távolság: 920 km
Szintkülönbség: 10570 m
Nehézségi fok: 8

Legújabb blog bejegyzések

  • Verdon-kanyon kör
  • Kerékpártúra 19 megyeszékhelyre, 6 napra felfűzve
  • Film ajánló: Két keréken Szászföldön
  • Tengeri Alpok ostroma 3: "Kanyoning 2 keréken"
  • HUSZONHÉT

Félsziget-kupa 2019

Merida Concept Store Budapest - Megnyitó

Félsziget-kupa

Borsodcross 2017

Lampre-Merida edzőtábor 2018

Movistar csapatbemutató 2018

Polartec edzőtábor 2018 Contadorral

UAE edzőtábor 2018

Országúti kerékpáros világbajnokság 2014 - Promo

SuperCross sorozat 1. forduló-Kazincbarcika cyclocross

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

Harkány Tour 2013: 12 órás nemzetközi kerékpárverseny

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás (rövid videó)

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás

MERIDA Tour de Zalakaros 2013 (Teljes összefoglaló)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

Giro 2013 - 8. etap: Összefoglaló

  • Kerékpár
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Felszerelés
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • VELO magazin
  • Médiajaánlat
  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatvédelem
  • ÁSZF
  • Kapcsolat
Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések
weboldal tervezés: IRQ